Followers

Sunday, November 2, 2014

Jeruk Epal Asam Boi




Assalamualaikum ...


Jeruk ni mmg ada dimana2 sekarang ni kan.. meletop2di pasaran. Sejak mula lg keluar di FB ...akak mmg tak tahan tengok..ngencess gitu. Mangga segar kat gerai buah-buahan  tu pulak cepat jer habis. Setakat hari ni dah masuk 3 kali akak buat tp semuanya Epal hijau . Sedap tapi cili padi letak sikit cukup yer .. 


Jeruk Epal Asam Boi 
Resepi : fb -tak pasti tuan punya

Bahan2
4 biji Epal Hijau  ( nak kupas pon ok - tp akak tak kupas )
10- 15 biji Asam Boi
2 sb Gula 
3 biji Cili padi 

Cara2 nya
Buah dicuci dan dipotong . Masukkan buah bersama asam boi ,gula dan cili padi yang ditpotong halus. Biarkan didlm peti sejuk selama 4-5 jam.
Selamat Mencuba!




2 comments:

Nadia said...

macam menarik jer..nak cuba juga la..stok asam boi ada lagi kat rumah ni..: )

Kak Nita said...

Nadia,

simple je.Cuba la...