Followers

Saturday, November 16, 2013

Marble Cheesecake

Assalamualaikum dan salam sejahtera,


Ini adalah satu N3 lama yang akak baru nak publish.Akak mmg selalu buat kek ni dulu tapi gambar ni diambil  masa  buat 3 bulan lepas...tersimpan dan hari ni baru teringat . Mula2 dulu  akak dapat resepi dari kawan akak : Aida, terus buat dan menjadi dan akak pernah share kat sini . akak tak pasti sumber asal resepi ni drp siapa .Sekiranya tuan punya resepi ni ternampak entry ni harap dihalalkan lah ye.. Walaubagaimanapun  terima kasih bebanyak  kepada Aida Norfaleisa sbb share resepi ni dulu. 

Marble Cheesecake
Sumber 1: Aida Norfaleisa
Dikongsi oleh: jomknitamasak.blogspot.com

Bahan A
185g butter
1/4 cawan serbuk koko
1/2 cawan gula halus
1 cawan tepung gandum
1 sudu teh baking powder
3 biji telur (gred A)

Bahan B
250 gm cream cheese
1/2 cawan gula halus
1/4 cawan fresh milk /susu cair
1 biji telur
1 sudu teh esen vanila


Cara-cara
  1. Cairkan butter ,masukkan serbuk koko dan kacau sebati. Biarkan sejuk
  2. Pukul gula dgn adunan 1 ,mskkan telur satu persatu.Kemudian masukkan tepung yg telah diayak bersama baking powder
  3. Dalam bekas lain pukul cream cheese dgn gula,masukkan telur ,esen vanilla diikuti dgn susu cair sampai sebati.
  4. Tuangkan adunan koko berselang seli dgn adunan cheese
  5. Bakar dgn suhu 180'c selama 40 min.



4 comments:

aida said...

wah pg2 bukak blog kak nita nmpak n3 kek marble cheese ni..terliur tgk..hihi..sebebnarnya aida pn x ingt dr mn sumber aida ambik resipi ni..semoga tuan punya resipi ni dimurahkn rezeki..

Intan Suhana Abdullah said...

sedapnya tgok kek kak nita. insyaallah, nk cuba.

Kak Nita said...

Tu la Aida,murah rezeki org yg share ni . Kalu tengok kat Myresepi tu pon ramai yg dah mencuba.

Intan ,
sila2...simple ja nih...

nur safra atiqah ahmad putra rom said...

salam..sy blogwalking..kalo berminat dgn jamu susuk dara boleh tgk blog sy ye www.jsdn9.blogspot.com